امروز : شنبه، ۳ خرداد ۱۴۰۴
بررسی تاثیر کیفیت خدمات الکترونیکی و اعتماد الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی مصرف کنندگان آنلاین با توجه به نقش میانجی رضایت الکترونیکی (مورد مطالعه: شرکت پتروشیمی مارون ماهشهر)
دوره 1، شماره 3، 1404، صفحات 7 - 23
1 . دانشجوی کارشناسی ارشدمدیریت دولتی بودجه ومالیه عمومی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامهرمز،رامهرمز،ایران
2 2.ا استادیار مدیریت منابع انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامهرمز،رامهرمز،ایران
چکیده :
این مطالعه با هدف بررسی تاثیر کیفیت خدمات الکترونیکی و اعتماد الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی مصرف کنندگان آنلاین با توجه به نقش میانجی رضایت الکترونیکی (مورد مطالعه: شرکت پتروشیمی مارون ماهشهر) صورت پذیرفته است. این پژوهش به لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی، و از نظر روش تحقیق و ماهیت از جمله تحقیقات توصیفی همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان شرکتی پتروشیمی مارون ماهشهر می باشد. داده های مورد نیاز برای انجام پژوهش با استفاده روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس از میان 242 نفر از کارکنان به دست آمده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش آمار توصیفی و استنباطی صورت پذیرفت که در بخش آمار توصیفی از میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از مدل یابی معادلات ساختاری به روش PLS برای برآورد ضرایب مسیر و همچنین آزمودن فرضیه هاي پژوهش استفاده شد. جهت وارد نمودن و تجزیه و تحلیل مقدماتی داده ها از نرم افزار SPSS و جهت مدل یابی به روش PLS از نرم افزار Smart PLS استفاده شد. نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها حاکی از وجود تأثیر مثبت و معنی دار کیفیت خدمات الکترونیکی و اعتماد الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی مصرف کنندگان آنلاین از طریق متغیر میانجی رضایت الکترونیکی می باشد.
این مطالعه با هدف بررسی تاثیر کیفیت خدمات الکترونیکی و اعتماد الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی مصرف کنندگان آنلاین با توجه به نقش میانجی رضایت الکترونیکی (مورد مطالعه: شرکت پتروشیمی مارون ماهشهر) صورت پذیرفته است. این پژوهش به لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی، و از نظر روش تحقیق و ماهیت از جمله تحقیقات توصیفی همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان شرکتی پتروشیمی مارون ماهشهر می باشد. داده های مورد نیاز برای انجام پژوهش با استفاده روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس از میان 242 نفر از کارکنان به دست آمده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش آمار توصیفی و استنباطی صورت پذیرفت که در بخش آمار توصیفی از میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از مدل یابی معادلات ساختاری به روش PLS برای برآورد ضرایب مسیر و همچنین آزمودن فرضیه هاي پژوهش استفاده شد. جهت وارد نمودن و تجزیه و تحلیل مقدماتی داده ها از نرم افزار SPSS و جهت مدل یابی به روش PLS از نرم افزار Smart PLS استفاده شد. نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها حاکی از وجود تأثیر مثبت و معنی دار کیفیت خدمات الکترونیکی و اعتماد الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی مصرف کنندگان آنلاین از طریق متغیر میانجی رضایت الکترونیکی می باشد.
کلمات کلیدی :
کیفیت خدمات الکترونیکی،وفاداری الکترونیکی،اعتماد الکترونیکی،رضایت الکترونیکی
کیفیت خدمات الکترونیکی،وفاداری الکترونیکی،اعتماد الکترونیکی،رضایت الکترونیکی