امروز : شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
نمایه سازی در پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

اصالت برند انسانی افراد مشهور یک پیش‌بینی‌کننده در عشق به برند
دوره 1، شماره 2، 1403، صفحات 30 - 46
نویسندگان : مهدی علی یاری** 1

1 گروه مدیریت، رشته مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، ایران.

چکیده :
با توجه به بحران اقتصادی جهان و تداوم آن و بی اعتمادی ناشی از این بحران اصالت برند اهمیت مضاعفی پیدا کرده است. این بی اعتمادی بـه سازمانها شدیدا از ناهماهنگی میان اهداف اعلام شده سازمان و ارزشها و اقدامات و دستاوردها ناشی شده است. در دهه های گذشته پژوهشگران سعی داشتند تا رابطه موفقیتهای تجاری و راهبردی بازار بــا برند را کشف کنند. اصالت برند از عواملی اســت که می تواند سهم چشمگیری در این موفقیتها داشته باشد. هدف پژوهش حاضر اصالت برند انسانی افراد مشهور یک پیش بینی کننده در عشق به برند می باشد جامعه آمار افراد دنبال کننده برندهای لوازم خانگی که از طریق شبکه های اجتماعی و بلاگرهای معروف استفاده می شود. نتایج نشان داد برندها به اصالت هایشان نیز وابسته اند مشتریان اغلب تبلیغاتی را که برای معرفی یک برند انجام میشود حیله گرانه اغراق آمیز گمراه کننده و فریبی آشکار می دانند. اما برندهای اصیل ارزشهایی را تعریف می کنند که به رفتارها و واکنشهای برند در بازار جهت میدهند و در دیدگاه مشتری به برند بسیار اثرگذارند که نتیجه این اثرگذاری افزایش اعتماد مشتریان خواهد بود و بنگاه ها و شرکتها را به موفقیت تجاری میرساند
کلمات کلیدی :
اصالت برند- افراد مشهور- عشق به برند