امروز : جمعه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
بررسی تأثیر بازاریابی خرده فروشان الکترونیکی بر تجربه مشتری آنلاین با نقش میانجی رضایت مشتری و اعتماد مشتری
دوره 1، شماره 1، 1403، صفحات 50 - 71
1 کارشناس
2 کارشناس
3 کارشناس
چکیده :
این مطالعه به بررسی تأثیر بازاریابی خرده فروشان الکترونیکی بر تجربه مشتری آنلاین با نقش میانجی رضایت مشتری و اعتمادپرداخته است.جامعه آماری پژوهش، مشتریان اپلیکیشن کاربردی باسلام در شهر تهران می باشد، که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس تعداد 384 نفر با استفاده از جدول مورگان به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. داده هاي اين پژوهش از طريق توزيع پرسش نامه جمع آوري شده و با روش معادلات ساختاري و به كمك نرم افزارهای pls, spss تحليل شدند. نتایج نشان دهنده این بود که درک مشتریان از بازاریابی خردهفروشی بر رضایت از خرید آنلاین و تجربه خرید آنلاین تاثیر معناداری دارد. همچنین تجربه آنلاین مشتریان بر رضایت از خرید آنلاین تاثیر معناداری دارد. از سوی دیگر درک مصرف کنندگان از بازاریابی خرده فروشان آنلاین بر اعتمادتاثیر معناداری دارد. اعتماد مصرف کنندگان بر تجربه آنلاین و رضایت از خرید آنلاین تاثیر معناداری دارد و در نهایت اعتماد مصرف کنندگان رابطه بین درک آنها از بازاریابی خرده فروشان الکترونیکی و تجربه آنلاین و رضایت از خرید را واسطه می کند.
این مطالعه به بررسی تأثیر بازاریابی خرده فروشان الکترونیکی بر تجربه مشتری آنلاین با نقش میانجی رضایت مشتری و اعتمادپرداخته است.جامعه آماری پژوهش، مشتریان اپلیکیشن کاربردی باسلام در شهر تهران می باشد، که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس تعداد 384 نفر با استفاده از جدول مورگان به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. داده هاي اين پژوهش از طريق توزيع پرسش نامه جمع آوري شده و با روش معادلات ساختاري و به كمك نرم افزارهای pls, spss تحليل شدند. نتایج نشان دهنده این بود که درک مشتریان از بازاریابی خردهفروشی بر رضایت از خرید آنلاین و تجربه خرید آنلاین تاثیر معناداری دارد. همچنین تجربه آنلاین مشتریان بر رضایت از خرید آنلاین تاثیر معناداری دارد. از سوی دیگر درک مصرف کنندگان از بازاریابی خرده فروشان آنلاین بر اعتمادتاثیر معناداری دارد. اعتماد مصرف کنندگان بر تجربه آنلاین و رضایت از خرید آنلاین تاثیر معناداری دارد و در نهایت اعتماد مصرف کنندگان رابطه بین درک آنها از بازاریابی خرده فروشان الکترونیکی و تجربه آنلاین و رضایت از خرید را واسطه می کند.
کلمات کلیدی :
تجربه آنلاین مشتریان ، رضایت از خرید آنلاین، بازاریابی خرده فروشان آنلاین ، اعتماد
تجربه آنلاین مشتریان ، رضایت از خرید آنلاین، بازاریابی خرده فروشان آنلاین ، اعتماد